Lun broccolisalat med rugbrødsknas

Lun broccolisalat med rugbrødsknas

Stegt lun broccolisalat, toppet med sprøde tern af rugbrød. Det bliver hverken nemmere eller mere enkelt. Det er selvfølgelig uden af gå ned på smag.

Min absolutte yndlingssalat har alle dage været den klassiske broccolisalat med bacon og rosiner, men nu har jeg forsøgt at tænke den i nye retninger, og lave en lun en af slagsen. Og jeg er ganske tilfreds med resultatet.

broccolisalat

Lun broccolisalat med rugbrødsknas

4,89 fra 9 stemmer
Antal: 2 personer

Ingredienser

Tilberedelse

  • Varm en stegepande op og fordel 1 spsk olivenolie derpå.
  • Skær rugbrødet i tern, og steg det i olien til det er sprødt.
  • Kom solsikke kernerne på panden med rugbrød, til solsikke kernerne er gyldne, tag derefter panden af varmen.
  • Skyl broccolien, og lad den dryppe godt af.
  • skær broccolien i skiver og steg det på en varm pande med 1 spsk olivenolie og et presset fed hvidløg, til det begynder at tage farve.
  • Tag broccolien af panden og anret på et fad. Fordel rugbrødsknasen oven på og server den mens den stadig er lun.

Noter

Tip! spis salaten til et godt stykke kød. og lav gerne rigeligt af den 😉
Fik du lavet opskriften?Så ville jeg elske at høre hvordan det gik! Skriv en kommentar her på bloggen, eller tag @mariasilje på instagram.

Sense håndfuldsfordeling af lun broccolisalat med rugbrødsknas

Hf1+2: broccoli, hvidløg
Hf4: rugbrød
Fedt: olie, solsikke kerner

Næringsindhold
Lun broccolisalat med rugbrødsknas
Indhold per portion
Kalorier (kcal) 240 Kalorier fra fedt 104
% Dagligt indtag*
Fedt 11.5g18%
Kulhydrater 23.5g8%
Fibre 5.5g23%
Sukker 1.5g2%
Protein 11g22%
* De daglige procent-værdier er baseret på en diæt med 2000 kalorier.

Hvor meget lun salat kan du spise?

Denne opskrift er beregnet til 2 personer. Spiser du halvdelen af salaten vil du derfor få 2 håndfulde grøntsager (hf 1+2), en halv håndfuld stivelse (hf 4) og halvanden spiseksefuld fedt.

Hvad bør du spise ved siden af?

Det betyder at for at ende med en fyldt spisekasse efter sense principperne bør du selv supplere med en håndfuld protein (hf 3), en halv håndfuld stivelse (hf 4) og op til halvanden spiseksefuld fedt.

Det kunne eksempelvis være i form af denne lækre svinemørbrad.

Del med nogen du holder af
Abonner
Giv besked om
3 Comments
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
View all comments