Vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt

Vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt

Denne opskrift på vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt, er enkel, og alligevel fyldt med smag. Den er god som tilbehør til aftensmaden, eller kan stå alene. Den er altså lækker uanset.

Jeg laver ikke så tit pastasalat, men når jeg gør, smiler Emil altid ekstra meget. Han er nemlig vild med pasta, i alskens afskygninger. Derfor fik han denne pastasalat med cremet peberfrugt dip, med på madpakke, og der var kun positive tilbagemeldinger.

Kan du også godt lide pasta?
Jeg har faktisk et par opskrifter, du garanteret vil kunne lide. Jeg foretrækker selv pasta med laks og spinat, nok særligt fordi, at alt med laks er et hit hos mig. Er du mere til oksekød, så skal du prøve at lave denne pappardelle pasta med kødboller i cremet tomatsovs. Den er på top 10 listen, over retter min mand ofte efterspørger.

Vild med vegetarisk mad? Så tjek lige denne vegetariske workshop hos SimpleGreens (reklamelink).

Vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt
Vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt

Få opskriften på vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt her:

Vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt

Vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt

5 fra 6 stemmer
Antal: 4 personer
Forberedelse5 minutter
Tilberedelse15 minutter
I alt20 minutter

Ingredienser

  • 8 spsk rød peberfrugt dip
  • 400 g ukogt pasta
  • 1 stk broccoli

Tilberedelse

  • Kog pastaen som anvist på pakken.
  • Del broccolien i små buketter, og overhæld dem med kogende vand.
  • Når pastaen er kogt, vendes den sammen med broccoli og rød peberfrugt dip, og køles ned.

Noter

Når du blander pastasalaten, imens pastaen er helt varm, trænger smagen fra peberfrugt dippen ind i pastaen.
Fik du lavet opskriften?Så ville jeg elske at høre hvordan det gik! Skriv en kommentar her på bloggen, eller tag @mariasilje på instagram.

Sense håndfuldsfordeling af vegetarisk pastasalat med rød peberfrugt:

Hf 1+2: broccoli, rød peberfrugt dip.
Hf 3: intet.
Hf 4: pasta.
Fedt: rød peberfrugt dip.

I denne pastasalat, får du en håndfuld grøntsager (hf 1+2), 2 håndfulde stivelse (hf4) og 2 spsk fedt. Du bør derfor gemme en håndfuld stivelse (hf 4) fra en af dagens øvrige måltider.

Du bør selv supplere med en håndfuld grøntsager (hf 1+2) og en håndfuld protein (hf3). Hvis du ønsker at holde den vegetarisk, kan du eksempelvis tilføje edamamebønner som protein. Ellers går kylling godt sammen med.

Del med nogen du holder af
Abonner
Giv besked om
2 Comments
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
View all comments